התשובה של צה"ל לאלפי האיומים הביטחוניים: חטמ"ר דיגיטאלי

    קובי פינקלר No Comments on התשובה של צה"ל לאלפי האיומים הביטחוניים: חטמ"ר דיגיטאלי
    צילום: פלאש 90
    20:04
    21.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד חיל האוויר על מלחמה בצפון: "היקפי האש יהיו אדירים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפיגוע האחרון, ביום שישי, כאשר תושב יהודה ושומרון מגיע לעיר העתיקה כדי לבצע פיגוע,  הוא סנונית למה שבאמת מתרחש מתחת לפני השטח.  רק בשנה החולפת נעצרו למעלה מ-3000 מחבלים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בטרור עממי ובהפרות סדר, נתפסו 406 כלי נשק והוחרמו  למעלה מ 2 מילון שקלים שיועדו לטרור.

    צה"ל שינה בשנה החולפת את תפיסת העבודה שלו באשר ללחימה בטרור ובראשו הקים את  החטמ"ר הדיגיטלי.

    בחודשים האחרונים נערכו עשרות אימונים לכלל הכוחות התופסים קו באיו"ש לטובת מימוש התפיסה ולחיזוק הקצה המבצעי. האימונים נעשים בשיתוף פעולה בין ארגוני וכוללים סימולטורים, קרב מגע וירי. כמו כן, הוקם צוות ייעודי לאימון הכוחות. השבוע בוצעה השתלמות "הקצה המבצעי" לכלל אוגדת איו"ש במתקן אדם.

    מתברר שהטכנולוגיה משנה פניה גם בבלימה בטרור ביהודה ושומרון. תפיסת ההגנה החדשה באוגדת איו"ש מבוססת על שילוב התראות מודיעיניות ואיסופיות ועל כוחות הפועלים בשטח ומבצעים פעולות סיכול והגנה "שטח הפנים הגדול הכולל את היישובים, הכפרים, צירי התנועה, אזורי התעשייה והמרחבים המשותפים מגדילים את פוטנציאל החיכוך" אומרים בצבא.

    בתקופה האחרונה גובשה באוגדת איו"ש תפיסה מבצעית במטרה להגדיר את מכלול הפעולות והנורמות המבצעיות, שתכליתן לחזק את הקצה המבצעי ולהגביר את כשירותו ומסוגלותו להתמודד עם אירוע קיצון.

    "תכליתו המבצעית של מיזם "החטמ"ר הדיגיטלי" היא לייצר עליונות מבצעית המבוססת על תשתית מודיעינית המאפשרת מעבר מהיר מחישה לפעולה, ע"י מתן התראה רלוונטית בזמן ובמרחב להפעלת כוח מבצעי, כך שימנע, ישבש ויסכל איומים." אומרים בצבא  ומוסיפים שהתפיסה משלבת יכולות דיגיטליות מתקדמות ויכולות טכניות שמטרתן לשפר את מוכנותו של הלוחם בקצה להתמודד עם אירועים מבצעיים בצורה המקצועית והמהירה ביותר.

    המרחב עצום, הנפיצות גבוהה ומכאן הצורך לאחד את כל הכוחות. אוגדת יהודה ושומרון מורכבת משש חטיבות מרחביות הפרוסות על 895,3 קמ"ר עם כ- 150 ק"מ מצפון לדרום, ציר 60 הינו הציר המרכזי החוצה את הגזרה לאורכה וכ- 795 ק"מ של צירים המשמשים לתנועה של האוכלוסיות בגזרה ומהווים מוקד חיכוך.

    אורך גדר הביטחון הינו כ- 764 ק"מ, ישנם 13 מעברים אל גזרת עוטף ירושלים, ועוד 15 מעברים לתוך איו"ש, 4 מעברי סחורות לתוך גזרת איו"ש ו- 98 שערים חקלאיים בכלל איו"ש. כל אלו  מסבירים את החשיבות הרבה של החטמ"ר הדיגיטלי  ומסיכום החודשים ינואר-אפריל 2019- עולה כי נתפסו 1007 עצורים החשודים במעורבות בפעילות טרור, בטרור עממי ובהפרות סדר 263 נשקים נתפסו וכ- 352,448 ₪ כספים המשמשים לטרור הוחרמו.



    0 תגובות